Pöydällä on kuusi violettia kynää, joissa lukee Sansia

Toiminta ja talous

Vuosi 2024 oli ennätyksellinen monella mittarilla mitattuna: julkaisemiemme tarjouspyyntöjen määrä, asiakastyytyväisyys sekä omistaja-asiakkaidemme tekemät sopimusostot kohosivat korkeampiin lukemiin kuin koskaan aiemmin Sansian 14-vuotisen historian aikana.

462

Tarjouspyyntöä

Julkaisimme vuoden 2024 aikana yhteensä 462 tarjouspyyntöä, kun vastaava luku oli edellisenä vuonna 259. Myös hankintatoimeksiantojen määrä kasvoi edelliseen vuoteen nähden 22 %.

Kolme päällekkäin piirrettyä paperiarkkia, joista päällimmäisessä on tekstiä.
75

Työntekijää

Palveluksessamme oli keskimäärin 75 julkisten hankintojen ja henkilöliikenteen ammattilaista.

Kahteen päällekkäiseen riviin piirretyt henkilöhahmot, joita on molemmissa riveissä seitsemän.
335793

Välitettyä matkaa

Välitimme yhteensä 335 793 sote-kyytiä ja palveluliikenteen matkaa Etelä- ja Pohjois-Savossa. Lisäksi järjestimme koulukuljetuksia Leppävirralla ja Varkaudessa noin 500 oppilaalle.

Piirretty linja-auto
 

Oikealle alaviistoon osoittava silmukkanuoli

Pylväsdiagrammi Sansia Oy:n osakkaiden määrän kehityksestä vuosina 2011-2024: vuoden 2011 lopussa oli 21 osakasta, 2012 22 osakasta, 2013 40 osakasta, 2014 48 osakasta, 2015 57 osakasta, 2016 68 osakasta, 2017 78 osakasta, 2018 87 osakasta, 2019 103 osakasta, 2020 113 osakasta, 2021 123 osakasta, 2022 145 osakasta, 2023 147 osakasta ja 2024 161 osakasta.

161 omistaja-asiakasta

Sansiasta on kasvanut yksi Suomen suurimmista julkisen sektorin hankintayhtiöistä. Vuonna 2011 osakkaina oli 21 julkisyhteisöä, kun vuoden 2024 lopussa niitä oli jo 161. Vuonna 2024 saimme omistaja-asiakkaiksemme 15 uutta julkisyhteisöä eri puolilta Suomea.

Oikealle alaviistoon osoittava silmukkanuoli

787 hankintaa ja 2 734 hankintasopimusta

Vuoden lopussa yhdelle tai useammalle omistaja-asiakkaalle kilpailuttamiamme hankintoja oli voimassa 787, joihin kuului 2 734 hankintasopimusta.

Vuonna 2023 voimassa olevia hankintasopimuksia oli 2 690 kpl.

564 miljoonalla eurolla sopimusostoja

Omistaja-asiakkaat ostivat Sansian sopimuksilla materiaaleja, palveluja, rakennuspalveluja sekä tietojärjestelmiä yhteensä lähes 564 miljoonalla eurolla.

Edellisenä vuonna vastaava luku oli noin 511 miljoonaa.

Hallituksen toimintakertomus

Sansia Oy on julkisomisteinen yhtiö, joka tuottaa asiakkailleen hankintapalveluja ja henkilöliikenteen palveluja. Omistajien lukumäärä oli 31.12.2024 yhteensä 161 (Vuosi 2023: 147). Yhtiön omistavat omistaja-asiakkaat on listattu toimintakertomuksen kohdassa Yhtiön osakkeet ja omistus.

Yhtiö on hankintalain tarkoittama yhteishankintayksikkö, jolle asiakkaat ovat luovuttaneet toimivallan hankintapäätösten ja hankintasopimusten tekemisessä. Toimivallan luovuttamisesta on sovittu puitesopimuksissa.

Olennaiset tapahtumat tilikaudella

Päättyneellä tilikaudella julkaistiin 462 (vuosi 2023: 259) tarjouspyyntöä. Vuoden vaihtuessa yhtiöllä on 2 734 (2 690) voimassa olevaa sopimusta, ja sopimuskannan arvo on noin 2,08 (2,13) miljardia euroa. Vuoden 2024 aikana yhtiön hallinnoimilla hankintasopimuksilla asiakkaat tekivät ostoja noin 564 (510,7) miljoonalla eurolla.

Tilikauden 2024 aikana yhtiön tekemistä hankintapäätöksistä tehtiin 36 (42) hankintaoikaisuvaatimusta. Markkinaoikeustapauksia oli vuonna 2024 yhteensä 13 (10) kappaletta. Korkeimmassa hallinto-oikeudessa on toimintakertomusta kirjoitettaessa vireillä 1 (1) asia. Yleisissä tuomioistuimissa ei ollut vireillä riita-asioita. Toimintakertomusta laadittaessa yhtiöllä on vireillä vaade takaisin perinnästä. Asia koskee Sansian tuottamien palveluiden laskutusta, ja siihen omistajan kohdistamaa takaisinperintää. Takaisinperintä on kokonaisuudessaan toimintakertomuksen laadintahetkellä 574 365,15 euroa.

Taloudellinen kehitys

  • Tilikauden liikevaihto oli 17 037 312,79 euroa (15 798 801,69).
  • Palvelumaksut kasvoivat edellisestä tilikaudesta 312 027,30 euroa ja olivat 3 983 598,07 euroa (3 671 570,77) euroa. Kasvua oli siten 8,5 prosenttia.
  • Liikennepalvelujen tuottoja kertyi yhteensä 12 795 445,10 (11 866 877,18) euroa, josta välityspalvelutuotot olivat 1 346 125,49 (1 375 840,17) euroa.
  • Muita tuottoja oli 258 269,62 (260 353,74) euroa.
  • Liikevaihto liikennepalvelujen kauttalaskutuksen jälkeen oli 5 587 992,18
    (5 307 755,17) euroa.
  • Yhtiön juoksevat kulut olivat yhteensä 16 873 380,07 (15 710 277,26) euroa.
  • Poistot pienenivät edellisen vuoden tasosta ollen 70 243,36 (76 120,91) euroa.

Yhtiön tilikauden voitoksi verojen jälkeen muodostui 123 955, (19 248,54) euroa.

Lue lisää

Rahoitus, maksuvalmius ja investoinnit

Yhtiön tase vahvistui tilikauden aikana, koska uusien omistaja-asiakkaiden osakemerkinnät ja positiivinen tulos kasvattivat omaa pääomaa. Oma pääoma oli 3 680 710,53 (3 526 755,45) euroa. Yhtiö on sijoittanut korkorahastoihin 550 000 euroa, ja tilikauden päättyessä sijoituksen markkina-arvo oli 636 316,42 euroa. Yhtiöllä ei ole pitkäaikaista velkaa. Tasetta tulee myös tulevina vuosina vahvistaa riskienhallintakyvyn parantamiseksi.

Yhtiön osakepääoma 31.12.2024 oli 352 000 (352 000) euroa ja sijoitetun oman pääoman rahasto 138 000 (108 000) euroa. Osakesarjoja ei ole.

Yhtiökokous päätti antaa 19.6.2023 osakeantivaltuutuksen yhtiön hallitukselle. Yhtiöllä on meneillään suunnattu osakeanti, osakkeet tarjotaan julkisten hankintayksiköiden ja niiden omistamien osakeyhtiöiden tai muiden vastaavien yhteisöjen merkittäväksi. Merkintäoikeutta ei saa siirtää. Toissijaista merkintäoikeutta ei ole. Suunnattu osakeanti on voimassa 31.5.2028 saakka ja yhtiön uutta osaketta tarjotaan merkittäväksi 2 000 euron kappalehintaan. Osakeannin aikana voidaan merkitä korkeintaan 2 000 uutta osaketta ja sijoitukset merkitään yhtiön kirjanpidossa sijoitetun oman pääoman rahastoon.

Merkittävimmät riskit ja epävarmuustekijät

Yhtiön merkittävimmät riskit muodostuvat omistaja-asiakkaiden toimintaympäristön muutoksista ja jatkuvista uudistuksista. Myös kilpailu yhteishankintoja tuottavien yritysten kesken kiristyy. Julkisen sektorin jatkuvat kustannuspaineet tulevina vuosina voi aiheuttaa yhtiön kannalta ennakoimattomia muutoksia tulovirrassa ja niihin nopea reagoiminen on haastavaa. Pidemmällä aikavälillä julkisten hankintojen tarve ei kuitenkaan muutu olennaisesti ja yhteishankintayksiköiden merkitys kasvaa muuttuvassa yhteiskunnassa.

Pääministeri Orpon hallitusohjelmaan kirjattujen hankintalakiin liittyvien tavoitteiden myötä hankintalakiin ja erityisalojen hankintalakiin on ehdotettu muutoksia. Mikäli lakimuutokset menevät läpi sellaisenaan ja laki tulee voimaan 1.1.2026 lähtien seuraa siitä sekä positiivisia, että negatiivisia vaikutuksia. Lakimuutosten seurauksena arvioimme, että hankinta-asiantuntijoiden saatavuus markkinoilla heikkenee ja kilpailu osaavasta työvoimasta kasvaa hetkellisesti, minkä vuoksi kustannustehokkuuden säilyttäminen ja palvelutason ylläpito haastaa yhtiön johtamisen mahdollisesti jo vuoden 2025 aikana.

Taloudelliset tunnusluvut

Alla olevaan taulukkoon on koottu yleisiä talouden tunnuslukuja kuvaamaan yhtiön viimeisten tilikausien kehitystä:

Vastuullisuus

Vastuullisuus merkitsee sosiaalisesti, taloudellisesti sekä ympäristön kannalta kestävää liiketoimintaa, jonka tavoitteena on varmistaa Sansian kilpailukyky nyt ja tulevaisuudessa. Sansian yksi strateginen linjaus on lisätä merkittävästi vastuullisuuden osaamista hankintapalveluissamme.

Sansialla vastuullisuustavoitteita toteutti ja koordinoi monialainen vastuullisuustiimi, joka raportoi työstään johtoryhmälle. Vastuullisuustiimi jatkaa toimintaa myös vuonna 2025.

Sansialla on ISO 14001-standardiin perustuvan Ekokompassi-ympäristöjärjestelmä, jonka perusteella yhtiölle on myönnetty Ekokompassi-sertifikaatti merkiksi ympäristöasioiden hoitamisesta ja kehittämisestä. Ekokompassi-ympäristöjärjestelmän mukaisen toiminnan ja asetettujen tavoitteiden toteutumista seurataan Sansialla säännöllisesti. Ympäristötyön tulokset raportoidaan ja tavoitteet ympäristövaikutusten vähentämiseksi päivitetään vuosittain.

Henkilöstö

Henkilöstön lukumäärä kasvoi ja tilikaudella yhtiössä työskenteli keskimäärin 75 (70) henkilöä. Yhtiö maksoi vuonna 2024 palkkoja ja palkkioita yhteensä 3 644 007,12 eurolla. Henkilöstömäärästä vakinaisten osuus oli 98 prosenttia. Henkilöstön keski-ikä oli 46 vuotta. Yhtiössä on käytössä koko henkilöstöä koskeva tulospalkkausjärjestelmä. Sansialla on panostettu osaavaan ja ammattitaitoiseen henkilöstöön: henkilöstön koulutuspäiviä oli keskimäärin 3,6 sansialaista kohti.

Yhtiön hallinto, johto ja tilintarkastajat

Sansia Oy:n varsinainen yhtiökokous pidettiin 29.5.2024.

Tilikauden aikana yhtiön hallitus toimi seuraavassa kokoonpanossa 28.05.2024 saakka: Jenni Vaattovaara (pj), Heikki Konttinen (vpj), Tiia Eskelinen, Juha Hujanen, Sami Sipilä ja Antti Tervo.

29.5.2024 lähtien hallituksen kokoonpano oli seuraava Heikki Konttinen (pj), Jenni Vaattovaara (vpj), Tiia Eskelinen, Juha Hujanen, Sami Sipilä, Antti Tervo ja Ilkka Pirskanen.

Tilikauden 2024 aikana yhtiön hallitus piti yhteensä 8 kokousta. Yhtiön toimitusjohtajana toimi Janne Naukkarinen. Yhtiön tilintarkastaja on BDO Audiator Oy ja vastuunalainen tilintarkastaja JHTT, HTM Lilja Koskelo.

Olennaiset tapahtumat tilikauden päättymisen jälkeen

Ennen tilinpäätöksen vahvistamista yksi uusi omistaja-asiakas teki osakemerkinnän.

 

Lue lisää

Arvio todennäköisestä tulevasta kehityksestä

Sansia Oy:n tavoitteena on hallittu kannattava kasvu, millä varmistamme omistajiemme kustannustehokkaat hankinnat ja tuotamme näin heille lisäarvoa. Yhdistämällä ja keskittämällä hankintojaan omistajat saavuttavat kustannustehokkuutta hankintojen toteuttamisessa, sekä suurempien hankintamäärien tuoman hintaedun kautta.

Yhtiön omistaja-asiakkaiden, kuntien ja sosiaali-, terveydenhuolto- ja pelastuspalveluja tarjoavien hyvinvointialueiden, toimintaympäristö on ollut ja tulee olemaan jatkuvien kustannussäästöjen ja uudistusten kohteena ja sillä on todennäköisesti merkittäviä vaikutuksia yhtiöön.

Petteri Orpon hallituksen tavoitteet hankintojen yhdistämisessä suuremmiksi yhteishankinnoiksi toteutuu erinomaisesti Sansian toimesta. Kykenemme yhdistämään tulevina vuosina useiden omistajiemme hankintoja eri toimialoilla, kuten energiayhtiöt, sivistystoimi, sote yhteistoiminta-alueilla tai eri yhteistoiminta-alueiden kesken. Toimialariippumattomissa hankinnoissa, kuten kirjat, kalusteet ym. yhdistämme sujuvasti kaikkien omistaja-asiakkaittemme hankintoja suuremmiksi yhteishankinnoiksi. Toisaalta toteutamme sujuvasti myös erillishankinnat omistajan niin toivoessa.

Lainsäädännön myötä vaikutukset näkyvät kaikissa julkisissa hankinnoissa, hankintojen suuruuden muutoksena ja asiakaskunnan rakenteellisena muutoksena. Sansia keskittyy kehittämään määrätietoisesti hankintalain mukaisten yhteishankintapalveluiden laatua sekä digitaalisuutta ja pyrkii kehittymään eri segmenteissä asiakaslähtöisesti.

Sansian henkilöliikennepalvelut yksikkö on järjestänyt asiakkailleen henkilöliikennepalvelut kokonaispalveluna toiminnan suunnittelusta ja hankinnasta aina matkan järjestämiseen asti vuodesta 2018 lähtien. Pohjois-Savon hyvinvointialue on päättänyt keväällä 2025 kilpailuttaa matkojenyhdistelykeskuksen toiminnan ja sopimukset yhteistyössä Itä-Suomen yhteistyöalueen kanssa. Kilpailutuksen myötä Sansia Oy:n henkilöliikennepalveluiden (matkojenyhdistämiskeskus) toiminta päättyy tämän hetken arvion mukaan vuoden 2026 loppuun mennessä. Henkilöliikennepalveluiden osalta Sansia jatkaa liikennepalveluiden kilpailuttamista omistaja-asiakkaille.

Yhtiön palveluiden kysynnän kasvu tulee jatkumaan vuoden 2025 alun perusteella positiivisena. Olemme onnistuneet merkittävästi parantamaan kustannustehokkuutta sekä palvelutasoa vuoden 2024 aikana. Vuosi 2025 tulee edelleen olemaan haasteellinen. Tuloksen uskotaan kuitenkin muodostuvan positiiviseksi.

Yhtiön osakkeet ja omistus

Yhtiön osakkaat 31.12.2024 on lueteltu toimialoittain vuosikertomuksen Omistaja-asiakkaat-sivulla.

Muut olennaiset tapahtumat tilikaudella ja sen jälkeen

Tilikauden aikana yhtiön johtoryhmän kokoonpano muuttui tietohallintopäällikön irtisanouduttua tehtävästään heinäkuun 2024 lopussa.

Toimintakertomusta laadittaessa Sansia Oy:lle on tullut yksi uusi osakas alkuvuoden 2025 aikana.

Tutkimus ja kehittämistoiminta

Yhtiöllä ei ollut tilikaudella KPL 3:1.6 § tarkoittamaa tutkimus ja kehittämistoimintaa.

Hallituksen esitys tilikauden tuloksen käsittelystä

Yhtiön hallitus esittää, että osinkoa ei jaeta ja että tilikauden voitto 123 955,08 (19 248,54) euroa siirretään taseen oman pääoman edellisten tilikausien voitto- ja tappiotilille.

Tase ja tuloslaskelma

Tarkemmat tiedot Sansian vuoden 2024 taloudesta löytyvät taseesta ja tuloslaskelmasta (pdf)

Tilintarkastuskertomus

Sansia Oy:n yhtiökokoukselle

Tilinpäätöksen tilintarkastus

Lausunto

Olemme tilintarkastaneet Sansia Oy:n (y-tunnus 2364760-8) tilinpäätöksen tilikaudelta 1.1.–31.12.2024. Tilinpäätös sisältää taseen, tuloslaskelman, rahoituslaskelman ja liitetiedot.

Lausuntonamme esitämme, että tilinpäätös antaa oikean ja riittävän kuvan yhtiön toiminnan tuloksesta ja taloudellisesta asemasta Suomessa voimassa olevien tilinpäätöksen laatimista koskevien säännösten mukaisesti ja täyttää lakisääteiset vaatimukset.

Lausunnon perustelut

Olemme suorittaneet tilintarkastuksen Suomessa noudatettavan hyvän tilintarkastustavan mukaisesti. Hyvän tilintarkastustavan mukaisia velvollisuuksiamme kuvataan tarkemmin kohdassa Tilintarkastajan velvollisuudet tilinpäätöksen tilintarkastuksessa. Olemme riippumattomia yhtiöstä niiden Suomessa noudatettavien eettisten vaatimusten mukaisesti, jotka koskevat suorittamaamme tilintarkastusta ja olemme täyttäneet muut näiden vaatimusten mukaiset eettiset velvollisuutemme. Käsityksemme mukaan olemme hankkineet lausuntomme perustaksi tarpeellisen määrän tarkoitukseen soveltuvaa tilintarkastusevidenssiä.

Tilinpäätöstä koskevat hallituksen ja toimitusjohtajan velvollisuudet

Hallitus ja toimitusjohtaja vastaavat tilinpäätöksen laatimisesta siten, että se antaa oikean ja riittävän kuvan Suomessa voimassa olevien tilinpäätöksen laatimista koskevien säännösten mukaisesti ja täyttää lakisääteiset vaatimukset. Hallitus ja toimitusjohtaja vastaavat myös sellaisesta sisäisestä valvonnasta, jonka ne katsovat tarpeelliseksi voidakseen laatia tilinpäätöksen, jossa ei ole väärinkäytöksestä tai virheestä johtuvaa olennaista virheellisyyttä.

Hallitus ja toimitusjohtaja ovat tilinpäätöstä laatiessaan velvollisia arvioimaan yhtiön kykyä jatkaa toimintaansa ja soveltuvissa tapauksissa esittämään seikat, jotka liittyvät toiminnan jatkuvuuteen ja siihen, että tilinpäätös on laadittu toiminnan jatkuvuuteen perustuen. Tilinpäätös laaditaan toiminnan jatkuvuuteen perustuen, paitsi jos yhtiö aiotaan purkaa tai sen toiminta lakkauttaa tai ei ole muuta realistista vaihtoehtoa kuin tehdä niin.

Tilintarkastajan velvollisuudet tilinpäätöksen tilintarkastuksessa

Tavoitteenamme on hankkia kohtuullinen varmuus siitä, onko tilinpäätöksessä kokonaisuutena väärinkäytöksestä tai virheestä johtuvaa olennaista virheellisyyttä, sekä antaa tilintarkastuskertomus, joka sisältää lausuntomme. Kohtuullinen varmuus on korkea varmuustaso, mutta se ei ole tae siitä, että olennainen virheellisyys aina havaitaan hyvän tilintarkastustavan mukaisesti suoritettavassa tilintarkastuksessa. Virheellisyyksiä voi aiheutua väärinkäytöksestä tai virheestä, ja niiden katsotaan olevan olennaisia, jos niiden yksin tai yhdessä voisi kohtuudella odottaa vaikuttavan taloudellisiin päätöksiin, joita käyttäjät tekevät tilinpäätöksen perusteella.

Hyvän tilintarkastustavan mukaiseen tilintarkastukseen kuuluu, että käytämme ammatillista harkintaa ja säilytämme ammatillisen skeptisyyden koko tilintarkastuksen ajan. Lisäksi:

  • tunnistamme ja arvioimme väärinkäytöksestä tai virheestä johtuvat tilinpäätöksen olennaisen virheellisyyden riskit, suunnittelemme ja suoritamme näihin riskeihin vastaavia tilintarkastustoimenpiteitä ja hankimme lausuntomme perustaksi tarpeellisen määrän tarkoitukseen soveltuvaa tilintarkastusevidenssiä. Riski siitä, että väärinkäytöksestä johtuva olennainen virheellisyys jää havaitsematta, on suurempi kuin riski siitä, että virheestä johtuva olennainen virheellisyys jää havaitsematta, sillä väärinkäytökseen voi liittyä yhteistoimintaa, väärentämistä, tietojen tahallista esittämättä jättämistä tai virheellisten tietojen esittämistä taikka sisäisen valvonnan sivuuttamista.
  • muodostamme käsityksen tilintarkastuksen kannalta relevantista sisäisestä valvonnasta pystyäksemme suunnittelemaan olosuhteisiin nähden asianmukaiset tilintarkastustoimenpiteet mutta emme siinä tarkoituksessa, että pystyisimme antamaan lausunnon yhtiön sisäisen valvonnan tehokkuudesta.
  • arvioimme sovellettujen tilinpäätöksen laatimisperiaatteiden asianmukaisuutta sekä johdon tekemien kirjanpidollisten arvioiden ja niistä esitettävien tietojen kohtuullisuutta.
  • teemme johtopäätöksen siitä, onko hallituksen ja toimitusjohtajan ollut asianmukaista laatia tilinpäätös perustuen oletukseen toiminnan jatkuvuudesta, ja teemme hankkimamme tilintarkastusevidenssin perusteella johtopäätöksen siitä, esiintyykö sellaista tapahtumiin tai olosuhteisiin liittyvää olennaista epävarmuutta, joka voi antaa merkittävää aihetta epäillä yhtiön kykyä jatkaa toimintaansa. Jos johtopäätöksemme on, että olennaista epävarmuutta esiintyy, meidän täytyy kiinnittää tilintarkastuskertomuksessamme lukijan huomiota epävarmuutta koskeviin tilinpäätöksessä esitettäviin tietoihin tai, jos epävarmuutta koskevat tiedot eivät ole riittäviä, mukauttaa lausuntomme. Johtopäätöksemme perustuvat tilintarkastuskertomuksen antamispäivään mennessä hankittuun tilintarkastusevidenssiin. Vastaiset tapahtumat tai olosuhteet voivat kuitenkin johtaa siihen, ettei yhtiö pysty jatkamaan toimintaansa.
  • arvioimme tilinpäätöksen, kaikki tilinpäätöksessä esitettävät tiedot mukaan lukien, yleistä esittämistapaa, rakennetta ja sisältöä ja sitä, kuvastaako tilinpäätös sen perustana olevia liiketoimia ja tapahtumia siten, että se antaa oikean ja riittävän kuvan.

Kommunikoimme hallintoelinten kanssa muun muassa tilintarkastuksen suunnitellusta laajuudesta ja ajoituksesta sekä merkittävistä tilintarkastushavainnoista, mukaan lukien mahdolliset sisäisen valvonnan merkittävät puutteellisuudet, jotka tunnistamme tilintarkastuksen aikana.

Muut raportointivelvoitteet

Muu informaatio

Hallitus ja toimitusjohtaja vastaavat muusta informaatiosta. Muu informaatio käsittää toimintakertomukseen sisältyvän informaation. Tilinpäätöstä koskeva lausuntomme ei kata muuta informaatiota.

Velvollisuutenamme on lukea toimintakertomukseen sisältyvä informaatio tilinpäätöksen tilintarkastuksen yhteydessä ja tätä tehdessäni arvioida, onko toimintakertomukseen sisältyvä informaatio olennaisesti ristiriidassa tilinpäätöksen tai tilintarkastusta suoritettaessa hankkimamme tietämyksen kanssa tai vaikuttaako se muutoin olevan olennaisesti virheellistä. Velvollisuutenamme on lisäksi arvioida, onko toimintakertomus laadittu sen laatimiseen sovellettavien säännösten mukaisesti.

Lausuntonamme esitämme, että toimintakertomuksen ja tilinpäätöksen tiedot ovat yhdenmukaisia ja että toimintakertomus on laadittu toimintakertomuksen laatimiseen sovellettavien säännösten mukaisesti.

Jos teemme suorittamamme työn perusteella johtopäätöksen, että toimintakertomukseen sisältyvässä informaatiossa on olennainen virheellisyys, meidän on raportoitava tästä seikasta. Meillä ei ole tämän asian suhteen raportoitavaa.

Kuopiossa 30. huhtikuuta 2025

BDO Audiator Oy
Tilintarkastusyhteisö

Lilja Koskelo
JHT, HT

Allekirjoitukset ja tilinpäätösmerkintä

Sansia Oy

Tilinpäätös
Y-tunnus 2364760-8

31.12.2024

TILINPÄÄTÖKSEN JA TOIMINTAKERTOMUKSEN ALLEKIRJOITUS

Kuopiossa 7. päivänä huhtikuuta 2025

Janne Naukkarinen
toimitusjohtaja

Heikki Konttinen
hallituksen puheenjohtaja

Jenni Vattovaara
hallituksen varapuheenjohtaja

Tiia Eskelinen
hallituksen varsinainen jäsen

Juha Hujanen
hallituksen varsinainen jäsen

Ilkka Pirskanen
hallituksen varsinainen jäsen

Sami Sipilä
hallituksen varsinainen jäsen

Antti Tervo
hallituksen varsinainen jäsen

TILINPÄÄTÖSMERKINTÄ

Suoritetusta tilintarkastuksesta on tänään annettu kertomus.

Kuopiossa 30. päivänä huhtikuuta 2025

BDO Audiator Oy, Tilintarkastusyhteisö

Lilja Koskelo, tilintarkastaja JHT, HT